WeLcoMe t0 mY s!mplE bLog..iNi kIsaH keh!duPan sEorAng GaDis reMajA..jangAn lUpe f0llOw sAyA k..sAyAng kMu..sMgA you aLl aKaN hEpI..:)

::.. Tentang Rasa ..::




setiap orang m'punyai kisah kehidupan mereka yang tersendiri . .
begitu juga dengan aku . . 
manusia diciptakan sama sahaja tetapi ade persamaan kehidupan & perbezaannya . . 
tetapi ini adalah lumrah kerana setiap manusia mempunyai kelebihan & kekurangan yang telah diberikan . .
meskipun ia telah diberikan tetapi manusia sering alpa akannya . .
bagaimana benih mahu bercambah . . 
begitulah manusia yang menentukan kehidupannya . . 
sesungguhnya kite merancang tetapi Tuhan yang menentukannya . . .
manusia selalu leka akan kesilapan mereka . . 
tidak mencuba untuk membaikinya . . 
kekadang kerana ego manusia lupe berfikiran matang . .
akhirnya diri yang merana . . 
aku cube belajar dari kisah yang lalu,pade kenangan yang pernah berlaku,pade kisah kehidupan orang sekeliling ,pade pembacaanku dan sebagainya . . 
aku jadikan semua itu sebagai ingatan bagiku . . 
jadikannya sebagai satu perkara yang bisa mendidik dan mengubah hidupku kepada kebaikan . .
aku juga jadikannya sebagai untuk memotivasikan diriku . .
aku akui kekadang aku sering leka dn melakukan kesalahan yang x sepatutnya aku lakui . . 
tapi manusia sememangnya makhluk yang lemah . . 
aku cube tuk perbaikinya dan memohon keampunan . . 
sesungguhnya ALLAH SWT Maha Pengampun & Menerima taubat hamba hambaNya . . 
mensyukuri nikmat yang telah diberikan amat menenangkan , , 
meskipun kekadang diri diuji tetapi dengan adenya insan yang disayangi & menyayangi ,segale yang berlaku mampu ditempuhi . . .
kekadang kenangan membuatkan kita ingat pada kegembiraan,kesedihan,kelukaan dan sebagainya tetapi itulah yang sebenarnya banyak mengajar kite tentang erti kehidupan andainya kita tahu menilai . . .
seharusnya kite bersyukur andainya masih ade insan yang bisa menerima kita  . . 
yang masih menghargai kita walaupun kita tidak nampak akan perbuatannya . . 
hargailah insan yang bisa menerima dan sentiasa bersama kamu meskipun perhubungan itu hanyalah sekadar kawan . . 



be yourself . . 
^^




suke..??like n komen lah ..!!follow me k..(:

0 comments: