WeLcoMe t0 mY s!mplE bLog..iNi kIsaH keh!duPan sEorAng GaDis reMajA..jangAn lUpe f0llOw sAyA k..sAyAng kMu..sMgA you aLl aKaN hEpI..:)

::.. Fam!ly DaY KeRabAt Che'TaH ..::



Sabtu,17 disember 2011 b'tempat di homestay pantai pengkalan balak,melaka merupakan hari yg b'sejarah bagi keluarga kerabat che'tah . . aku sekeluarga begitu b'besar hati untuk menghadiri satu majlis yg penuh barokah lebih lebih lagi untuk mengeratkan silaturahim antara saudara mara jauh mahupun dekat . . 

p'himpunan keluarga yg b'langsung selama tiga hari itu telah berjaya mengumpulkan lebih 50 orang . . itu pun tidak t'masuk dgn yg tidak dapat hadir kerana mungkin t'dapat beberape halangan laen . . jumlah yg aku bagi tahu tu cume anggaran aku sebab aku x dapat nak kira bilangannya yg amat ramai tu . .  ( : hehe . . dengan kekuasaan ALLAH SWT kami semua b'kumpul dan b'satu . . 

majlis ini merupakan majlis yg pertama kali didiadakan tetapi alhamdulillah ia berjaya dilaksanakan dengan jayanya bersama kerjasama ahli keluarga . . maka tidak mustahil pada tahun tahun  berikutnya hari keluarga ini akan terus dijalankan kerana mendapat sambutan yg amat memberangsangkan . . 

pelbagai pengisian aktiviti telah dibuat sepanjang majlis ini berjalan . . nak tahu ape aktivitinya . . . ? ok  . . jom jom jom !! aku beritahu korang semua b'sertakan dengan suasananya k . . enjoy lah ye . .  ( :

first day :



pas check in beberape orang lelaki ciapkan banner yg akan digantungkan seperti photo at atas nie . photo rumah tu laa homestay tempat kami semua b'kumpul dan juga beberape ahli keluarga yg tidur at situ . . 


sesetengah ahli keluarga yg laen pulak sibuk menyiapkan hidangan tuk jamuan makan petang kowt . . aku pun x pasti  . . hehehe . . ( : ape yg penting . ? kerjasama . . ! 


mesti lapor kan . . so nie lah photo time to eat . . huhu . . ( :


nie time malam . . before start aktiviti malam tu kite orang bace doa selamat dulu supaya majlis nie diberkati dan b'jalan lancar . . malam tu juga kite orang sambut bufday atok bagi cucunya n ayah bg anak anaknya. . pastu ade tanding vokal bukan sekadar rupa . . hehehe . . photo time tu xde sebab x dapat dikesan . . maknenya x adalah . . 

second day :

pagi tu aktiviti b'mula dgn acare senaman . . p0co p0co tu . . lepas senaman makan makan dan yg menyeronokkan time sukaneka lah . . 


kutip gula gula paling banyak tuk budak budak kecik . . 


isi air lam botol peringkat budak budak juga . . 


tiup belon campai meletup peringkat budak budak lagi . . ( :


isi air dalam botol peringkat remaja gitu . . hehe ( : bawa bola ping p0ng dan lari tiga kaki . . 







antare wajah wajah peserta yg join acare tu . .  .siyez hodos muke aku time tu . . 


capew cepat sambut belon air peringkat keluarga . . 


isi air lam bot0l peringkat keluarga . . riuh gile sebab ade yang maen tipu . . huhu . . tapi sekadar gurauan, xda gadoh gadoh tau . . hepi hepi jer . . 


tengah sedia nak amik photo ramai ramai tuk kenang kenangan . .  ( :


pas abis acare mestilah kene bagi hadiah kan . . huhu . .


pas bagi hadiah . . budak budak ape lagi . . mandi pantai laa . . huhu . .yg besar ape kurangnya. . .mestilah join sekali tanpa segan silu . . meriah gitu . . 


nie before kite orang check out dari homestay tu . . ade ucapan dari pihak yg ingin meluahkan isi aty dye orang . . time nie sedih tau . . yg sabar mmg sabar tp yg x akan alirkan juga airmatanya . . 

third day :

last aktiviti kite orang ialah maen bowling. . memang menyeronokkan . . hehehe ( :


before tggu ahli keluarga yg laen campai . . ahli keluarga yg dah ade at situ isi mase dgn maen snooker . . 


kite orang maen at MITC . . tgklah p'sediaan sorang sorang tuk b'maen . . yg penting sempat lg b'gambar before game start . . .( : setiap p'tandingan mesti ada pemenangnya an . . so jom tengok wajah wajah pemenang . . tp yang dapat dikesan jelah . . 




piala pusingan dimenangi oleh keluarga pak itam n mak itam iaitu mak ayah aku (gambar pemenang di atas nie) . . hehehe . . so piala at bawah nie kami bawa dia jalan jalan at terengganu lah . . .



yg mula tu photo mak ayah kesayangan aku . yg kedua tu satu satunya kakak tersayang aku . .yg ketiga tu mak saudare aku yg penat jdi pengadil . . terbaekkkk !! yg last tu photo atok tersayang bersama pak ngah aku . .  ( : dan kat bawah nie photo kami sekeluarga bersatu . . 
|
|
\   |  /
\  /
'


ramai . .? memang ramai  . .belum termasuk yg x dapat datang tu lg tau . . ada yg kenal dan ada yg belum kenal dan masa berkumpul tulah kami semua kenal mengenali antara satu sama laen .. ! aku berbesar hati join family day nie dan perasaan  bangga turut terpancar di dalam hati . . lihatlah betapa besarnya keluarga nie . .walaupun jarak yg memisahkan kami tp langsung x menjadi penghalang tuk kami bersatu mahupun ketika itu dan selama lamanya . .  ( :

sekian . . terima kasih sebab sudi bace citer yg panjang ini . . ( :

kerabat che'tah is the best  . . . ! ! ! ( :

sayang kamu semua . . . ( :

p/s: aku x ade kamera dan enset tuk amik photo so aku just copy at sape sape yg amik photo dan upload dalam fb . . dan aku telah c0py photo photo tu dari abg sarhan , kak siys evolta , abg hisyam , mak ngah ( rozana bahari ) . . tq 4 the photo . . 



suke..??like n komen lah ..!!follow me k..(:

0 comments: