WeLcoMe t0 mY s!mplE bLog..iNi kIsaH keh!duPan sEorAng GaDis reMajA..jangAn lUpe f0llOw sAyA k..sAyAng kMu..sMgA you aLl aKaN hEpI..:)

:: . . KahW!n ? . . ::


hai , kawan kawan . . 

maef coz dah lame tak update blog nie . . 

bukan takde mase cume tak idea laa . . 

kisah sal PLKN pun lom update lagi , baru 50% ciap . . . :-/

tapi takpe sebab tajuk nie lagi HOT  . . . 

hehehe :D

siapa laa taknak kan ???

nak nak bile dah cukup umur cam saya nie tapi sure ke dah CUKUP UMUR ?

ahahahak!~~

tarik nafas panjang then lepas . . .  :)

cinta itu memang indah , tapi kadang kadang memedihkan . . 

bukan senang nak kenal cinta itu palsu ataupun benar . . 

kekadang cinta itu buat manusia buta segala galanya . . . 

CINTA !

kekadang buat sesetengah orang jadi fobia kan ?

hmm , terpikir lak aku ni dah fobia ke ?? :(

cinta dulu banyak mengajar diri ini . . 

serius ! nak menyesal ? memang takde gunanya . . . 

hargai ? semestinya laa . . . 

Allah SWT dah tetapkan semua tu patut berlaku dalam hidupku ini so kita manusia kenalah terima nan hati yang terbuka seluas luasnya kan ?? :D

imbas kejadian yang berlaku tempoh hari kat umah nenek . . wahh , kelakar lak rasanya ^^

nak tahu ? 

mari nak cerita tapi jangan TEPUK  tangan sebab belum habis lagi :)

beberapa hari yang lepas my cousin nikah !

memang so sweet , amat cantek dll . . . ^^

buat hati ini rasa macam tak sabar jugak tau tapi nak buat macam mane , tak jumpa jodoh lagi . . 

gatal kan ? ahahak :D just joking ^^

meh dekat dekat nak share kemeriahannya ^^

with my cousin ^^

sporting kan ? :)


with my cousin yang paling rapat kot  . hee ( :

with pengantin perempuan iaitu my cousin. . .
 cantek kan ?  sweet siot ( :

sepanjang majlis dia , takde banyak sangat tenaga yang saya sumbang tapi sekurang kurangnya adalah . . 

nak buktinya ???

cuci gelas bersama sepupu yang rapat nan saya  ^^
rajin kan ?? ( :

apa yang menyeronokkan , sepanjang kat sana saya dilayan bagai puteri oleh someone nie . . 

yang paling syok lak ialah saya dapat hadiah coklat cadburry yang kegemaran saya olehnya . . 

best kan ? sweet kan ? ahahak!~

walaupun itu jer yang awak mampu tapi dah cukup bermakna tau . .. ( :

kami takde apa apa pun just cousin ok ^^

mekaseh laaa sudi layan saya dengan baik ya sepupuku :p

baik sangat ke ? ahahak , jahat x ?? ( :

owkay , stop about that . . 

then , malam sesudah majlis kami sekeluarga pergi kolam air panas gedek tuk berendam . . 

ayah cakap kat my bapak saudara yang saya ni ramai orang nak . . 

adoiii , malu laaa . . 

wahh , perasan lak pulak dah . . hehe . . 

then pak saudara suh buat borang ?

bagi dia orang isi then tapis mana yang boleh tunggu selama 10 tahun & cita cita bagos akan dipertimbangkan ???

rasanya tak pernah dibuat orang & siapalah diri ini sampai nak buat macam tu . . 

after that , kisah kat rumah nenek belah ibu pulak dah  . . . 

pagi tu ibu minta tolong kemaskan sinki sebab tangan dia tengah sakit , time tu saya tengah BACE novel . . 

then nenek cakap tak payah nanti dia boleh buat tapi saya tetap pergi buat seperti diarahkan oleh my mom . . 

my mom cakap at nenek biarkan saya buat , senang belajar lalu buat kerja kerja rumah nie . . . 

timbul laa soal ramai peminat & kahwin tu . . 

nenek siap gelak then tanya " kak ira nak pilih yang mane ? dah ade pilihan ? "

adoiii , nenek !

muda lagi laaa nak kahwin or nenek nak sponser ???

termenung seketika . . eh , hati ! serius pintu hati ko tertutup sekarang ? serapat rapatnya ?? hmm

lepas niat nak jatuh cinta pas nikah , hati nie rasa macam tertutup serapat rapatnya . . 

sebab itulah sampai sekarang tak mampu nak terima or balas mane mane cinta  . . 

awak semua , maefkan saya !~

walaupun semua tu dah diterang dan semuanya setakat kawan tapi ape benar mereka ikhlas atau sekadar mainan ???

garu kepala yang x gatal . . 

tak kisah laa , lagi pun saya just be myself . . . !

hmm , mengeluh sambil muncungkan mulutku :/

rasanya sampai kat sini jer kot ceritanya . . 

hehehehe . .  :D

kesimpulannya , memang lah hati nie niat nak kahwin muda tapi taknak laa lintas kakak & abang abangku . . 

inshaAllah kalau dah jodoh , tak akan ke mana kan ??

dah sampai saat jodohku datang sunting diri ni , akanku hebahkan laa ^^

wahhh , bajet cam famous jer kan , hee ( :

wahai adam ! hati ini tak mahu kekasih lagi tapi mahukan suami , jadi kalau mahu diri ini sila faham faham laa maksud nya yaa ^^

baiklah , minta diri dulu yaaa . . 

hope hepi laa with my story ^^

: ) peace !~ ( :

with my cousin yang sama umur with me . ..
dan my cousin yang kecik molek lagi comey ( :

my cousin yang agak rapat laaa . . hehehe ( :
muke baru bangun tidow macam sebelah saya tulah ^^

jeng jeng jeng . . milik siapakah gadis ini ??? ( :
with sepupu kecik molek lagi comey & sweet ^^











suke..??like n komen lah ..!!follow me k..(:

0 comments: