WeLcoMe t0 mY s!mplE bLog..iNi kIsaH keh!duPan sEorAng GaDis reMajA..jangAn lUpe f0llOw sAyA k..sAyAng kMu..sMgA you aLl aKaN hEpI..:)

‎~TIADA KU PAKSA MENCINTAI AKU




Lemah kakiku melangkah...
ku susuri jalan yang amat sempit ...
dikiri kanan ku penuh pohon berduri...
tersalah langkah ...pasti ku terluka..
kerna ..jalanan ku berliku...
entah bila akan ku sampai di penghujungnya...
tiap langkahku...sakit terasa...

Mengapa harus ada..titisan ini lagi..
yang terjadi dari kelopak mataku...
laju saatku resah dan sedih...
ku tak inginkannya...
kerna ku tak bisa melawan kata hati...
bertapa aku mencintaimu...
kala semuanya..bagai mimpi...
bila cahaya yang indah menjadi gelap..

ku tidak memaksa kau mencintai aku....
bukan pintaku kasih ini terjadi...
dan bukan juga aku yang memulakannya..
bukan juga aku yang mencoretkannya..
pada kepingan hati sepi ku dulu...
sayang...kau yang memulakan semuanya...
dan kini...mengapa kau menghancuri semuanya..
bukan ku pinta...kau mencintai aku...

apakah dosa yang ku lakukan...
sikap mu berubah...beralih arah...
terduduk aku disudut hatimu...
bukan ku pinta kau mencintai aku...
bukan ku memaksa kau mencintai aku...
hatiku tebal dengan cintamu...
mampukah kuhakis kenangan masa lalu...
coba kau katakan...mampukah sayang...?

sangat susah untuk ku gugurkan...
kuntuman rindu yang indah untukmu...
akan ku cuba gugurkan ia..
kelopak demi kelopak....menyembah kecewa...
harapan akan ku kubur bersama cempaka..
nisannya hanya berairmata...
sayang....
TIADA KU MEMAKSA KAU MENCINTAIKU....



P/S : copy by http://www.facebook.com/senjapunmenangisbilakaumusnahkansegalanya


suke..??like n komen lah ..!!follow me k..(:

0 comments: